Sabtu, 27 Oktober 2012

SAMBUNGAN BAB 2

     ''nurse,, kat mana wad yang ditempatkan nenek saya yang baru je masuk akibat sakit jantung ?"
kata Kaz dengan cemas kerana dia risau akan terjadi sesuatu kepada neneknya .
lalu jururawat itu membalas "ada di wad kecemasan . nenek awak diserang strok "
dengan secara tidak langsung Kaz telah menangis di sebelah Khairullah dan serta merta Khairullah menjadi kasihan terhadap Kaz yang sedang menangis tersedu-sedu itu .

      "Kaz, jom saya bawa awak ke bilik kecemasan . saya tahu dimana"Khairullah berkata-kata sambil memandang tepat kearah wajah Kaz yang sedang menangis tidak terhenti .hati Khairullah menjadi sayu melihat keadaan Kaz itu .''ya . seandainya dia milikku, akan ku leraikan tangisannya . sesungguhnya ku tak rela melihatnya menangis''.kata Khairullah berbisik di hatinya .

      setelah beberapa jam Kaz dan Khairullah di hadapan bilik rawatan itu,,dokter dan beberapa jururawat yang berada di dalam wad kecemasan itu keluar sambil mengiringi neneknya yang terbaring kaku di atas katil automatik itu . hati Khairullah serba salah untuk bertanya . dimanakah ibu bapa Kaz ? siapakah ahli lain keluarga Kaz ?

  lalu dengan berat hati Khairullah bertanya kepada kaz yang sudah tenang dan tidak menangis seperti tadi . "awak. saya nak tanya . dimana ahli keluarga awak yang lain ?"lalu Kaz mejawab"diorang ontheway ke sini . sebenanrnya aku tinggal berdua je dengan nenek aku kat sini..ahli keluarga aku tinggal kat kuala lumpur .aku yang taknak ikut diorang masa pindah kat sana sebab aku tak sanggup tinggalkan nenek aku sesorang kat sini"

      lalu Khairullah bertanya lagi "maknanya,,awak dari kecil tinggalkan di sini la ya ?"
lalu kaz menjawabnya lagi "a'ah . aku dilahirkan disini..dah2 . tu hah family aku da sampai"
Khairullah terpinga-pinga mendengar apa yang diberitahu oleh Kaz sebentar tadi lalu memandang kearah yang ditunjukkan oleh Kaz . sememangnya ahli keluarganya telah sampai dan Khairullah mengenali ahli keluarga Kaz itu sendiri . mana tidaknya . ibu bapa kaz ialah ahli pengusaha yang berjaya yang berganding dengan ibu bapanya . Khairullah mengenali mereka kerana pernah berjumpa semasa dia mengikut majlis perasmian semasa pembukaan syarikat terbaru di Pulau Pinang ..nasib Khairullah baik kerana ibu bapa Kaz tidak mengenali dirinya .sememangnya dia tidak mahu Kaz menjauhi dirinya nanti jika tahu ibu bapa mereka saling mengenali satu sama lain . BERSAMBUNG . hee






















Tiada ulasan:

Catat Ulasan